Resum
La vuitena edició de l’estudi de percepció, experiència i satisfacció amb el servei d’atenció hospitalària amb internament d’aguts, dut a terme per la Unitat d’Avaluació i Experiència del Pacient en el marc del Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció dels usuaris del Servei Català de la Salut (CatSalut), ha mostrat que les persones que han utilitzat aquest servei durant l’any 2022 valoren la satisfacció amb l’atenció rebuda amb un 8,32 sobre 10 de mitjana. A més, de les persones que s’han entrevistat, un 88,0 % ha respost que “Sí” a la pregunta: “Si poguéssiu triar, continuaríeu venint a aquest centre?”.
Les preguntes amb una major freqüència de respostes positives es troben dins dels àmbits d’informació i tracte: la “P21. Ajudar a controlar o millorar el dolor”, amb un 96,0 % de respostes positives; la “P8. Tracte personal de les infermeres i infermers”, amb un 95,3 %, i finalment la “P18. Sentir-se en bones mans”, amb un 95,1 %. Aquest estudi compta amb 4.238 casos, procedents del conjunt mínim bàsic de dades del servei d’atenció hospitalària. Durant aquesta edició de l’any 2022, s’ha utilitzat un qüestionari validat durant l’any 2021 que aporta modificacions per donar resposta al context provocat per la pandèmia de la COVID-19, que s’ha tornat a validar després de l’edició d’enguany. El treball de camp s’ha dut a terme durant el quart trimestre de l’any 2022, utilitzant un qüestionari web amb invitació per SMS. El Pla d'enquestes de satisfacció (PLAENSA©) és un projecte que va començar l'any 2001 per avaluar la qualitat del servei i el grau de satisfacció de les persones usuàries amb els diferents serveis sanitaris públics, amb l'objectiu d'obtenir una informació que resulta molt valuosa per dissenyar i implementar estratègies de millora de la qualitat en la provisió d'aquests serveis. La satisfacció és un sentiment subjectiu de la persona receptora del servei, que té un gran valor per a la gestió. Quantificar-la permet avaluar l'acceptabilitat dels esforços de planificació i provisió de serveis i complementar els aspectes d'eficiència i efectivitat. En aquest sentit, els estudis del PLAENSA© formen part de la informació de resultats que es presenta a la Comissió de Salut del Parlament de Catalunya, s’incorporen en els informes sectorials de la Central de Resultats de l’Observatori del Sistema de Salut de Catalunya, donen suport als objectius del Pla de Salut i estan disponibles en el portal de transparència de la Generalitat.
Paraules clau
Enquestes de satisfacció; Atenció hospitalària; Internament d’aguts
Citació recomanada
Servei Català de la Salut. Unitat d'Avaluació i Experiència del Pacient. Pla d'enquestes de percepció, experiència i satisfacció del CatSalut (PLAENSA): atenció hospitalària amb internament d'aguts, 2022. Barcelona: Servei Català de la Salut; 2023.
Audiència
ProfessionalsCiutadania
Empreu aquest identificador per citar i/o enllaçar aquest document
https://hdl.handle.net/11351/10486Aquest element apareix a les col·leccions següents
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: