Resum
L'objectiu d'aquest treball és analitzar i identificar els principals estàndards i indicadors existents que facilitin treballar de forma homogènia el desenvolupament de processos, productes i serveis d'una biblioteca de ciències de la salut. A l'actualitat, la normalització s'ha convertit en una activitat necessària per al desenvolupament de les organitzacions. Els principis que defineixen la gestió de qualitat (atenció a la satisfacció del client, lideratge, compromís, participació, cooperació, treball en equip, gestió per processos i millora contínua) son els que es perfilen actualment com la via més efectiva per adaptar-se als canvis i transformacions que s'estan produint en l'entorn de les organitzacions. Les biblioteques no son alienes a aquesta realitat. És necessari que es desenvolupin uns estàndards que els hi facilitin treballar de forma coordinada. Per tant, no es pot parlar de xarxes de biblioteques, biblioteques virtuals, d'accés als recursos d'informació, de prestació de serveis o de cooperació bibliotecària sense pensar en desenvolupar uns estàndards i en definir uns indicadors que permetin a les biblioteques treballar de forma homogènia, mesurable i avaluable.
Paraules clau
Estandarització de biblioteques; Biblioteques de ciències de la salut; Gestió de qualitat
Citació recomanada
Puyal-González C, Aluja-Llort N, Roque-Castella P, Sarrià-Vega E, Tomé-Barrera MJ. Estándares para bibliotecas de ciencias de la salud y gestión de la calidad. Póster presentado en: XIV Jornadas Nacionales de Información y Documentación en Ciencias de la Salud; 2014 Abril 13-15; Cádiz.
Audiència
Professionals
Empreu aquest identificador per citar i/o enllaçar aquest document
https://hdl.handle.net/11351/1288Aquest element apareix a les col·leccions següents
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: