Resum
Aquesta Guia té com a objectiu oferir les pautes generals, tant a l’hora de marcar límits i emprendre noves normatives en l’ús de les pantalles, com a l’hora de reflexionar sobre les noves problemàtiques digitals que necessiten d’un consens dins les aules i d’altres espais educatius. Es tracta d’una eina didàctica on es troben definits els conceptes claus necessaris, juntament amb exemples i situacions quotidianes, però també és una eina pràctica, amb activitats diverses per tal d’apropar el debat als adolescents i fer-los partícips, d’aquesta manera, de les diferents conclusions i objectius que se’n puguin derivar. La Guia s’adreça als diferents professionals (professors, educadors, monitors...) tant de l’àmbit de l’educació formal (instituts, escoles professionals…) com en l’àmbit de l’educació no formal (espais joves, centres oberts…) que treballen directament amb adolescents i, de forma inherent, amb el món digital que els envolta. També pot ser d’utilitat per a l’àmbit del lleure, com ara per a monitors de cau o esplai, així com per a d’altres agents socials que tinguin contacte directe amb adolescents en el seu desenvolupament, tant social com professional.
Paraules clau
Entorn digital; Addicció; Adolescents
Citació recomanada
Ambròs Hortensi M, Bernabeu Farrús J, Espejo Figuerola M, Pañella Sández P, Rubio Jansana S, Valencia Domènech J. Guia preventiva sobre entorns digitals adreçada a professionals que treballen amb adolescents. Barcelona: Sub-direcció General de Drogodependències; 2020.
Audiència
Professionals
Empreu aquest identificador per citar i/o enllaçar aquest document
https://hdl.handle.net/11351/6579Aquest element apareix a les col·leccions següents
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: