Resum
Com en altres línies d'atenció, també l'atenció especialitzada ambulatòria (anomenades generalment com a consultes externes) han assolit una nota mitjana de notable per part de les persones que les han utilitzat. Els assegurats del CatSalut que han estat atesos en les consultes dels especialistes als hospitals i CAP II, amb més de sis especialitats, puntuen la satisfacció global amb un 7,55 sobre 10 i el 83,2% dels enquestats, en cas de poder escollir, tornaria al mateix especialista. A Catalunya s'han superat, durant l'any 2007, els deu milions de visites a les consultes externes dels especialistes i el Pla d'enquestes de satisfacció ha realitzat un total de 7.986 enquestes telefòniques amb un qüestionari validat per recollir i incorporar l'opinió de la ciutadania i poder, així, millorar la gestió de les consultes externes. El Pla d'enquestes de satisfacció (PLAENSA©) és un projecte que va començar l'any 2001 per avaluar la qualitat del servei i el grau de satisfacció de les persones usuàries amb els diferents serveis sanitaris públics, amb l'objectiu d'obtenir una informació que resulta molt valuosa per dissenyar i implementar estratègies de millora de la qualitat en la provisió d'aquests serveis.
La satisfacció és un sentiment subjectiu de la persona receptora del servei, que té un gran valor per a la gestió. Quantificar-la permet avaluar l'acceptabilitat dels esforços de planificació i provisió de serveis i complementar els aspectes d'eficiència i efectivitat.
En aquest sentit, els estudis del PLAENSA© formen part de la informació de resultats que es presenta a la Comissió de Salut del Parlament de Catalunya, s’incorporen en els informes sectorials de la Central de Resultats de l’Observatori del Sistema de Salut de Catalunya, donen suport als objectius del Pla de Salut i estan disponibles en el portal de transparència de la Generalitat.
Paraules clau
Enquestes de satisfacció; Atenció especialitzada ambulatòria; AEA
Citació recomanada
Servei Català de la Salut. Unitat de Qualitat. Pla d'enquestes de satisfacció d'assegurats del CatSalut (PLAENSA): atenció especialitzada ambulatòria, 2008. Barcelona: Servei Català de la Salut; 2008.
Audiència
ProfessionalsCiutadania
Empreu aquest identificador per citar i/o enllaçar aquest document
https://hdl.handle.net/11351/7485Aquest element apareix a les col·leccions següents
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: