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dc.contributorDepartament de Salut
dc.contributor.authorSegur-Ferrer, Joan
dc.contributor.authorBerdun, Jesus
dc.contributor.authorPiera-Jiménez, Jordi
dc.contributor.authorEstrada-Sabadell, Maria D.
dc.contributor.authorVivanco-Hidalgo, Rosa M.
dc.contributor.authorMoltó-Puigmartí, Carolina
dc.date.accessioned2022-08-10T09:32:14Z
dc.date.available2022-08-10T09:32:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationMoltó Puigmartí C, Segur Ferrer J, Berdún Peñato J, Piera Jiménez J, Estrada Sabadell MD, Vivanco Hidalgo RM. Evaluación de la seguridad, eficacia/efectividad y eficiencia de la teleconsulta en atención primaria, y de los aspectos organizativos, éticos, sociales y legales ligados a su uso. Barcelona: Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya; 2022. (Informes de evaluación de tecnologías sanitarias).
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11351/7977
dc.descriptionPrimary care; Teleconsultation; Evaluation
dc.description.abstractPrimary healthcare is currently facing a restriction of available resources, especially in terms of finances and workforce. In addition, the SARS-CoV-2 coronavirus pandemic (COVID-19) has highlighted more than ever the importance of being able to care for patients remotely. Teleconsultation (understood as remote communication between health professional and patient, either synchronously via video call, telephone call or instant messaging, or asynchronously via email on secure platforms, eConsultation or similar) is seen as a possible tool that could help save financial resources and time availability for all the actors involved in the value chain, maintaining or improving the quality of care (health outcomes) and the user experience, and guaranteeing the future viability of primary care services.
dc.language.isospa
dc.publisherAgència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya
dc.publisherMinisterio de Sanidad
dc.relation.ispartofseriesInforme de evaluación de tecnologías sanitarias;
dc.relation.ispartofseriesInformes, estudios e investigación;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceScientia
dc.subjectTelemedicina - Avaluació
dc.subjectAtenció primària
dc.subject.meshTelemedicine
dc.subject.meshPrimary Health Care
dc.subject.meshQuality of Health Care
dc.titleEvaluación de la seguridad, eficacia/efectividad y eficiencia de la teleconsulta en atención primaria, y de los aspectos organizativos, éticos, sociales y legales ligados a su uso
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/report
dc.subject.decstelemedicina
dc.subject.decsatención primaria de la salud
dc.subject.decscalidad de la atención sanitaria
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.audienceProfessionals
dc.contributor.authoraffiliation[Moltó Puigmartí C, Segur Ferrer J, Vivanco Hidalgo RM] Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS), Departament de Salut, Generalitat de Catalunya, Barcelona, Spain. [Berdún Peñato J] Fundació TIC Salut Social, Departament de Salut, Generalitat de Catalunya, Barcelona, Spain. [Piera Jiménez J] Servei Català de la Salut, Departament de Salut, Generalitat de Catalunya, Barcelona, Spain. [Estrada Sabadell MD] Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS), Departament de Salut, Generalitat de Catalunya, Barcelona, Spain. Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública (CIBERESP), Madrid, Spain
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


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