Show simple item record

 
dc.contributorDepartament de Salut
dc.contributor.authorPascual-Terrasa, Leo
dc.contributor.authorAgustí-Roca, Mercè
dc.contributor.authorAmat-Roqueta, Maria
dc.contributor.authorBertran-Padrós, Montse
dc.contributor.authorDuran-Becerril, Maria I.
dc.contributor.authorCabedo-Botella, Laura
dc.contributor.authorCortada-Rius, Montserrat
dc.contributor.authorEscudero Rivas, José Antonio
dc.contributor.authorLafuente-Flo, Maria J.
dc.contributor.authorMestre-Guixeras, Elvira
dc.contributor.authorPuerto-Casanovas, Yolanda
dc.date.accessioned2023-08-08T10:33:43Z
dc.date.available2023-08-08T10:33:43Z
dc.date.issued2020-05-28
dc.identifier.citationPascual Terrasa L, Agustí Roca M, Amat Roqueta M, Bertran Padrós M, Duran Becerril MI, Cabedo Botella L, et al. Control oficial dels productes vitivinícoles: aplicació del SICA en establiments del sector del vi; criteris de flexibilitat. Barcelona: Agència de Salut Pública de Catalunya; 2020. (Gestió del Coneixement; 2016-2020).
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11351/10066
dc.descriptionSmall wineries; Hygiene requirements; HACCP; Criteria of flexibility; SICA
dc.description.abstractDuring the work process of the community of practice (CoP) a schedule has been established of performances. The objectives that have been prioritized are: a) Give information about the importance of establishments related to the world of wine and wine sparkling wine in Catalonia and its territorial distribution. b) Provide information on the dangers that have been detected in recent years in wines and sparkling wines, which have been the reason for alert notifications in the European Union or an incident in Catalonia. c) Make a compilation of the regulations that affect the wine sector available to inspectors. d) Develop an inspection protocol that provides an effective and useful tool for carrying out official control of establishments that produce and/or package wine products. e) Prepare support material for inspectors that facilitates the interpretation of protocol questions that may raise doubts in relation to oenological practices and food information. f) Make inquiries to Central Services in relation to various points of the regulations that present doubts of interpretation in order to obtain homogeneous criteria and be able to include them in the support material for inspectors. g) Prepare documents that include the minimum requirements that must be met by establishments that carry out activities related to wine products and the flexibility criteria that could be applied in specific cases. This has been work that the CoP has done for two years.
dc.format.mimetypepdf
dc.language.isocat
dc.publisherAgència de Salut Pública de Catalunya
dc.relation.ispartofseriesGestió del Coneixement;2016-2020
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceScientia
dc.subjectCellers - Aspectes higiènics
dc.subjectAnàlisi de perills i punts de control crític
dc.subject.meshWine Industry
dc.subject.meshHazard Analysis and Critical Control Points
dc.titleControl oficial dels productes vitivinícoles: aplicació del SICA en establiments del sector del vi; criteris de flexibilitat
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/report
dc.subject.decsindustria vitivinícola
dc.subject.decsanálisis de peligros y puntos de control críticos
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.audienceProfessionals
dc.contributor.authoraffiliation[Pascual Terrasa L, Amat Roqueta M, Lafuente Flo MJ, Mestre-Guixeras E] Servei de Salut Pública de l’Alt Penedès i Garraf, Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT), Departament de Salut, Generalitat de Catalunya, Barcelona, Spain. [Agustí Roca M] Servei de Salut Pública de l’Alt Empordà, Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT), Departament de Salut, Generalitat de Catalunya, Barcelona, Spain. [Bertran Padrós M] Servei de Salut Pública del Barcelonès Nord i Maresme, Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT), Departament de Salut, Generalitat de Catalunya, Barcelona, Spain. [Duran Becerril MI] Servei de Salut Pública del Pallars Jussà, Pallars Sobirà i Alta Ribagorça, Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT), Departament de Salut, Generalitat de Catalunya, Tremp, Spain. [Cabedo Botella L] Servei de Vigilància, Control Alimentari i Alertes, Subdirecció General de Seguretat Alimentària i Protecció de la Salut, Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT), Departament de Salut, Generalitat de Catalunya, Barcelona, Spain. [Cortada Rius M] Servei de Veterinària, Control Oficial Alimentari i Exportació, Subdirecció General de Seguretat Alimentària i Protecció de la Salut, Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT), Departament de Salut, Generalitat de Catalunya, Barcelona, Spain. [Escudero Rivas JA] Escola de Viticultura i Enologia Mercè Rossell i Domènech d’Espiells, Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, Generalitat de Catalunya, Tarragona, Spain. [Puerto Casanovas Y] Servei de Salut Pública de l’Alt Camp i Conca de Barberà, Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT), Departament de Salut, Generalitat de Catalunya, Tarragona, Spain
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record