Torna al Registre Simple

 
dc.contributorDepartament de Salut
dc.contributor.authorServei Català de la Salut. Unitat d’Avaluació i Experiència del Pacient
dc.date.accessioned2023-10-20T07:45:24Z
dc.date.available2023-10-20T07:45:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationServei Català de la Salut. Unitat d’Avaluació i Experiència del Pacient. Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció d’usuaris del CatSalut (PLAENSA): atenció urgent hospitalària, 2022. Barcelona: Servei Català de la Salut; 2023.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11351/10485
dc.descriptionAtenció urgent hospitalària; Enquestes de satisfacció
dc.description.abstractLa setena edició de l’estudi de percepció, experiència i satisfacció amb el servei d’atenció hospitalària urgent, dut a terme per la Unitat d’Avaluació i Experiència del Pacient en el marc del Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció dels usuaris del Servei Català de la Salut (CatSalut), ha mostrat que les persones que han utilitzat aquest servei durant l’any 2022 valoren la satisfacció amb l’atenció rebuda amb un 6,81 sobre 10 de mitjana. A més a més, de les persones que s’han entrevistat, un 68,6 % ha respost que “Sí” a la pregunta: “Si poguéssiu triar, continuaríeu venint a aquest centre?”. Les preguntes amb una major freqüència de respostes positives es troben dins dels àmbits de tracte i informació del servei: la “P17. Tracte personal dels zeladors i zeladores”, amb un 92,7 % de respostes positives; la “P24. Explicació del perquè de l’ingrés”, amb un 88,9 %, i finalment la “P17. Informació comprensible”, amb un 88,0 %. Aquest estudi compta amb 4.240 casos, procedents del registre d’activitat dels centres proveïdors. Durant aquesta edició de l’any 2022, s’ha utilitzat un qüestionari validat durant l’any 2019, que s’ha tornat a validar després de l’edició d’enguany. El treball de camp s’ha dut a terme entre el 29 de juny i l’1 de juliol de l’any 2022, utilitzant un qüestionari web amb invitació per SMS. El Pla d'enquestes de satisfacció (PLAENSA©) és un projecte que va començar l'any 2001 per avaluar la qualitat del servei i el grau de satisfacció de les persones usuàries amb els diferents serveis sanitaris públics, amb l'objectiu d'obtenir una informació que resulta molt valuosa per dissenyar i implementar estratègies de millora de la qualitat en la provisió d'aquests serveis. La satisfacció és un sentiment subjectiu de la persona receptora del servei, que té un gran valor per a la gestió. Quantificar-la permet avaluar l'acceptabilitat dels esforços de planificació i provisió de serveis i complementar els aspectes d'eficiència i efectivitat. En aquest sentit, els estudis del PLAENSA© formen part de la informació de resultats que es presenta a la Comissió de Salut del Parlament de Catalunya, s’incorporen en els informes sectorials de la Central de Resultats de l’Observatori del Sistema de Salut de Catalunya, donen suport als objectius del Pla de Salut i estan disponibles en el portal de transparència de la Generalitat.
dc.language.isocat
dc.language.isospa
dc.publisherServei Català de la Salut
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceScientia
dc.subjectHospitals - Serveis d'urgències - Catalunya - Enquestes
dc.subjectHospitals - Serveis d'urgències - Catalunya - Opinió pública
dc.subjectPacients - Satisfacció
dc.subject.meshEmergency Medical Services
dc.subject.meshPatient Satisfaction
dc.subject.meshData Collection
dc.subject.meshCatalonia
dc.titlePLAENSA: atenció urgent hospitalària - 2022
dc.title.alternativePla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció d’usuaris del CatSalut (PLAENSA): atenció hospitalària urgent
dc.title.alternativePLAENSA: atenció hospitalària urgent
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/report
dc.subject.decsservicios médicos de urgencia
dc.subject.decssatisfacción del paciente
dc.subject.decsrecopilación de datos
dc.subject.decsCataluña
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.audienceProfessionals
dc.audienceCiutadania
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Fitxers en aquest element

Portada del document
Portada del document
Portada del document
Portada del document
Portada del document
Portada del document

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Torna al Registre Simple