Asesoramiento telefónico y la atención domiciliaria como estrategias para reducir la tasa de frecuentación a los servicios de urgencias hospitalarios: una revisión
Resum
La sobrecàrrega dels serveis d'urgències ha estat i continua essent un problema fonamental de la prestació sanitària. A la dècada dels 90, sorgeix amb força la idea que una manera de reduir la taxa de freqüentació als serveis d'urgències hospitalàries (SUH) és atendre algunes condicions fora del mateix SUH; així, entre d'altres mesures, es considera que l'atenció al domicili de patologies que altrament haurien requerit ingrés és no només possible sinó eficient i desitjable. Igualment es va creure que un mètode alternatiu als SUH podia ser intentar resoldre telefònicament els dubtes o consultes sanitàries de baixa complexitat. L'objectiu d’aquesta consulta tècnica és conèixer si la consulta prèvia i/o l'atenció al domicili tenen algun impacte (reducció) sobre la taxa de freqüentació als SUH.
Paraules clau
Ajuda per telèfon; Atenció domiciliària; Serveis d'urgència hospitalaris
Citació recomanada
Solà-Moralesà O. Asesoramiento telefónico y la atención domiciliaria como estrategias para reducir la tasa de frecuentación a los servicios de urgencias hospitalarios: una revisión. Barcelona: Ministerio de Ciencia e Innovación; 2011.
Audiència
Professionals
Empreu aquest identificador per citar i/o enllaçar aquest document
https://hdl.handle.net/11351/1242Aquest element apareix a les col·leccions següents
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: