dc.contributor | Departament de Salut |
dc.contributor.author | Tomé-Barrera, Maria J. |
dc.contributor.author | Zambrano-Moreno, Adela |
dc.contributor.author | Roqué-Castellà, Pilar |
dc.date.accessioned | 2017-06-26T12:01:27Z |
dc.date.available | 2017-06-26T12:01:27Z |
dc.date.issued | 2017 |
dc.identifier.citation | Tomé-Barrera MJ, Zambrano-Moreno A, Roque-Castella P. Innovem amb Pregunteu-nos: nou servei virtual d’atenció a l’usuari sense límits d’espai i temps. Pòster presentat a: II Jornades de Biblioteques i Salut de Catalunya; 2017 Juny 8-9; Barcelona. |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11351/2969 |
dc.description | Serveis d'informació; Serveis de referència virtual; Biblioteca virtual |
dc.description.abstract | Introducció : El desenvolupament tecnològic i l'accés generalitzat a Internet han suposat per a les biblioteques afrontar nous reptes en el tractament, recuperació i accés a la informació científica. Els serveis de referència de les biblioteques s'han centrat en apropar la informació als usuaris sense importar l'espai i el temps que els separa.
L'objectiu d'aquest treball és analitzar el desenvolupament tècnic del servei virtual d'atenció a l'usuari i referència, Pregunteu-nos, al qual els usuaris poden accedir des d'un únic punt virtual, disponible les 24 hores, els 365 dies a l'any.
Material i mètode : La Biblioteca es planteja posar en funcionament un servei virtual de referència accessible, visible, immediat i de fàcil ús. Per al desenvolupament del servei es realitzen les actuacions següents: a) definició del servei i anàlisi de les necessitats dels usuaris; b) anàlisi del procés de referència virtual (descripció del servei, destinataris, anàlisi de consultes, i selecció de fonts i recursos d'informació); c) definició de les tasques del bibliotecari; d) definició dels canals i mitjans de prestació del servei; e) selecció de les eines tecnològiques aplicades; f) definició dels criteris de qualitat i avaluació.
Resultats :
Pregunteu-nos ha permès establir un punt únic d'entrada de consultes a la Biblioteca. El fet que l'usuari pugui disposar d'un únic canal per contactar amb la Biblioteca, de forma ràpida i des de qualsevol lloc, ha millorat el contacte amb l'usuari i el temps de resposta. Per als bibliotecaris ha suposat un nou sistema de treball en equip. La creació d'una base de dades del coneixement com a font d'informació per a la resposta a les consultes plantejades en aquest servei, ha ajudat a unificar criteris en les respostes enviades als usuaris i ha millorat el feedback amb aquests.
Conclusió :
Pregunteu-nos s'ha consolidat com un mitjà de treball únic per gestionar les consultes arribades a la Biblioteca, així com interaccionar amb els nostres usuaris sense límits d'espai i temps. |
dc.language.iso | cat |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.source | Scientia |
dc.subject | Biblioteques mèdiques |
dc.subject | Biblioteques digitals |
dc.subject | Serveis d'informació |
dc.subject.mesh | Libraries, Medical |
dc.subject.mesh | Information Services |
dc.subject.mesh | Libraries, Digital |
dc.title | Innovem amb Pregunteu-nos: nou servei virtual d’atenció a l’usuari sense límits d’espai i temps |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
dc.subject.decs | bibliotecas médicas |
dc.subject.decs | servicios de información |
dc.subject.decs | bibliotecas digitales |
dc.relation.conferencename | II Jornades de Biblioteques i Salut de Catalunya |
dc.relation.conferencedate | 2017-06 |
dc.relation.conferenceplace | Barcelona |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/submittedVersion |
dc.audience | Professionals |
dc.contributor.authoraffiliation | Biblioteca de Ciències de la Salut de Catalunya, Departament de Salut, Generalitat de Catalunya, Barcelona, Spain |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess |