Resum
Aquest document pretén estimular la reflexió sobre les expectatives, percepcions i actituds de les persones implicades —els ciutadans, els professionals i els gestors sanitaris— i formular unes recomanacions que propiciïn l’establiment de relacions de confiança. Es vol explicitar els principis que sustenten els drets i deures dels ciutadans i professionals i identificar el perfil de les persones més vulnerables. També hauria de servir per orientar els ciutadans sobre la funció dels SUH i les limitacions que poden constrènyer els seus drets en el context d’una emergència. Les recomanacions aquí proposades tenen per objectiu fomentar el debat social sobre la funció dels SUH i la seva utilització, a més de reivindicar el respecte dels drets de les persones ateses, identificant i promovent les actituds professionals afavoridores d’una relació clínica de qualitat. Als ciutadans i als professionals els correspon decidir si les fan seves.
Paraules clau
Serveis d'urgències hospitalaris; Ètica; Pacients
Citació recomanada
Grup de Treball del Comitè de Bioètica de Catalunya. Els serveis d’urgències hospitalaris: una reflexió des de l’ètica. Barcelona: Comitè de Bioètica de Catalunya; 2017.
Audiència
Professionals
Empreu aquest identificador per citar i/o enllaçar aquest document
https://hdl.handle.net/11351/4117Aquest element apareix a les col·leccions següents
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: