Resum
La sexualitat és una de les formes d’expressió de les persones i, per tant, s’ha de poder
exercir de la manera més gratificant i saludable possible, per tal de prevenir comportaments
de risc i potenciar tot allò que té de bo.
Quan parlem de sexualitat hem d’anar més enllà dels conceptes lligats a l’anatomia
i fisiologia sexual i entrar en la dimensió afectiva, emocional, relacional i de plaer. Des
d’aquesta mirada àmplia del concepte, entendrem que l’educació afectiva i sexual ha
de facilitar en infants i adolescents, d’acord amb la seva edat, treballar aspectes lligats
al coneixement del cos des del punt de vista físic i psicològic, la gestió d’emocions i
sentiments, les relacions interpersonals i de gènere, els riscos associats, etc., que els
permetrà assumir de manera responsable la seva sexualitat, ser respectuosos amb ells
mateixos i amb els altres, i prendre decisions informades, autònomes i conseqüents.
Aquest document pretén contribuir a l'educació en les relacions d’igualtat i en la vivència de la sexualitat de manera saludable i responsable.
Paraules clau
Educació afectiva; Educació sexual; Adolescents; Educació secundària obligatòria; ESO
Citació recomanada
Adarve Hidalgo E, Aguilera Gironès D, Garcia Cuscó A, Jounou Llobera M, Llobera Sanz A, Moreno Buendia L, et al. Tallers d'educació afectiva i sexual a l'ESO. Barcelona: Institut Català de la Salut; 2021.
Audiència
Professionals
Empreu aquest identificador per citar i/o enllaçar aquest document
https://hdl.handle.net/11351/6341Aquest element apareix a les col·leccions següents
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: