Torna al Registre Simple

 
dc.contributorDepartament de Salut
dc.contributor.authorVivanco-Hidalgo, Rosa M.
dc.contributor.authorRodés, Marina
dc.contributor.authorGallastegui Calvache, Edurne
dc.date.accessioned2022-06-21T07:15:27Z
dc.date.available2022-06-21T07:15:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationVivanco-Hidalgo RM, Gallastegui Calvache E, Rodés M. Revisión de la evidencia sobre el impacto del cierre de centros educativos en la evolución de la pandemia por COVID-19. Barcelona: Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya; 2021. (Informes de evaluación de tecnologías sanitarias).
dc.identifier.otherNipo: 133-22-078-0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11351/7723
dc.descriptionCoronavirus SARS-CoV-2; COVID-19; 2019-nCoV; Centres educatius; Impacte
dc.description.abstractL'efecte concret del tancament d'escoles no s'ha pogut determinar a la primera onada a causa de la implementació solapada d'altres intervencions no farmacològiques, de l'important risc de biaix de la majoria dels estudis publicats i dels resultats contradictoris. Els estudis realitzats a regions/localitzacions amb baixa incidència de casos on es va realitzar una obertura controlada dels centres educatius, es va observar que no implicava un augment en el nombre de casos a la comunitat. Tenint en compte que el tancament dels centres educatius ha suposat un impacte negatiu a la salut mental d'una població vulnerable com és la infància i l'adolescència i que la reobertura dels centres educatius durant la pandèmia (de forma controlada) no s'ha considerat el responsable principal de l'augment de casos a la comunitat, i d'acord amb les recomanacions d'ECDC i OMS-UNESCO, el tancament d'escoles s'hauria de considerar com la darrera mesura a implementar per controlar la pandèmia per COVID-19 i tenir en compte factors com la situació epidemiològica i l’impacte d’altres INF abans de posar en marxa el tancament d’escoles.
dc.language.isospa
dc.publisherAgència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya
dc.publisherMinisterio de Sanidad
dc.relation.ispartofseriesInformes, estudios e investigación;
dc.relation.ispartofseriesInformes de evaluación de tecnologías sanitarias;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceScientia
dc.subjectCOVID-19 (Malaltia)
dc.subjectEscoles
dc.subjectInfants - Salut mental
dc.subject.meshCoronavirus Infections
dc.subject.meshSchools
dc.subject.meshMental Health
dc.subject.meshChild
dc.titleRevisión de la evidencia sobre el impacto del cierre de centros educativos en la evolución de la pandemia por COVID-19
dc.title.alternativeReview of the evidence on the impact of school closures throught the evolution of the COVID19 pandemic
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/report
dc.subject.decsinfecciones por Coronavirus
dc.subject.decsescuelas
dc.subject.decssalud mental
dc.subject.decsniño
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.audienceProfessionals
dc.contributor.authoraffiliationAgència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS), Departament de Salut, Generalitat de Catalunya, Barcelona, Spain
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Fitxers en aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Torna al Registre Simple