dc.contributor | Departament de Salut |
dc.contributor.author | Vivanco-Hidalgo, Rosa M. |
dc.contributor.author | Rodés, Marina |
dc.contributor.author | Gallastegui Calvache, Edurne |
dc.date.accessioned | 2022-06-21T07:15:27Z |
dc.date.available | 2022-06-21T07:15:27Z |
dc.date.issued | 2021 |
dc.identifier.citation | Vivanco-Hidalgo RM, Gallastegui Calvache E, Rodés M. Revisión de la evidencia sobre el impacto del cierre de centros educativos en la evolución de la pandemia por COVID-19. Barcelona: Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya; 2021. (Informes de evaluación de tecnologías sanitarias). |
dc.identifier.other | Nipo: 133-22-078-0 |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11351/7723 |
dc.description | Coronavirus SARS-CoV-2; COVID-19; 2019-nCoV; Centres educatius; Impacte |
dc.description.abstract | L'efecte concret del tancament d'escoles no s'ha pogut determinar a la primera onada a causa de la implementació solapada d'altres intervencions no farmacològiques, de l'important risc de biaix de la majoria dels estudis publicats i dels resultats contradictoris. Els estudis realitzats a regions/localitzacions amb baixa incidència de casos on es va realitzar una obertura controlada dels centres educatius, es va observar que no implicava un augment en el nombre de casos a la comunitat. Tenint en compte que el tancament dels centres educatius ha suposat un impacte negatiu a la salut mental d'una població vulnerable com és la infància i l'adolescència i que la reobertura dels centres educatius durant la pandèmia (de forma controlada) no s'ha considerat el responsable principal de l'augment de casos a la comunitat, i d'acord amb les recomanacions d'ECDC i OMS-UNESCO, el tancament d'escoles s'hauria de considerar com la darrera mesura a implementar per controlar la pandèmia per COVID-19 i tenir en compte factors com la situació epidemiològica i l’impacte d’altres INF abans de posar en marxa el tancament d’escoles. |
dc.language.iso | spa |
dc.publisher | Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya |
dc.publisher | Ministerio de Sanidad |
dc.relation.ispartofseries | Informes, estudios e investigación; |
dc.relation.ispartofseries | Informes de evaluación de tecnologías sanitarias; |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.source | Scientia |
dc.subject | COVID-19 (Malaltia) |
dc.subject | Escoles |
dc.subject | Infants - Salut mental |
dc.subject.mesh | Coronavirus Infections |
dc.subject.mesh | Schools |
dc.subject.mesh | Mental Health |
dc.subject.mesh | Child |
dc.title | Revisión de la evidencia sobre el impacto del cierre de centros educativos en la evolución de la pandemia por COVID-19 |
dc.title.alternative | Review of the evidence on the impact of school closures throught the evolution of the COVID19 pandemic |
dc.type | info:eu-repo/semantics/report |
dc.subject.decs | infecciones por Coronavirus |
dc.subject.decs | escuelas |
dc.subject.decs | salud mental |
dc.subject.decs | niño |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.audience | Professionals |
dc.contributor.authoraffiliation | Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS), Departament de Salut, Generalitat de Catalunya, Barcelona, Spain |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess |