PLAENSA: atenció urgent hospitalària - 2024
Resum
La novena edició de l’estudi de percepció, experiència i satisfacció amb el servei d’atenció hospitalària urgent, dut a terme per la Unitat d’Avaluació i Experiència del Pacient en el marc del Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció dels usuaris del Servei Català de la Salut, ha mostrat que les persones que han utilitzat aquest servei durant l’any 2024 valoren la satisfacció amb l’atenció rebuda amb un 7,18 sobre 10 de mitjana. A més a més, de les persones que s’han entrevistat, un 72,7 % ha respost que “Sí” a la pregunta: “Si poguéssiu triar, continuaríeu venint a aquest centre?”.
Les preguntes amb una major freqüència de respostes positives es troben dins dels àmbits de tracte i informació del servei: la “P16. Tracte personal dels zeladors i zeladores”, amb un 94,2 % de respostes positives; la “P14. Tracte personal infermers/infermeres”, amb un 90,6 %, i finalment la “P24. Explicació del perquè de l’ingrés”, amb un 89,9 %.
Aquest estudi compta amb 4.239 casos, procedents del registre d’activitat dels centres proveïdors. Durant aquesta edició de l’any 2024, s’ha utilitzat un qüestionari validat durant l’any 2023, que s’ha tornat a validar després de l’edició d’enguany. El treball de camp s’ha dut a terme entre el 21 i el 23 de maig de l’any 2024, utilitzant un qüestionari web amb invitació per SMS.
Paraules clau
Atenció urgent hospitalària; Enquestes de satisfaccióCitació recomanada
Servei Català de la Salut, Unitat d'avaluació i experiència del pacient. Pla d'enquestes de percepció, experiència i satisfacció d'usuaris del Servei Català de la Salut (PLAENSA): atenció hospitalària urgent, 2024. Barcelona: Servei Català de la Salut; 2025.
Audiència
ProfessionalsCiutadania
Aquest element apareix a les col·leccions següents
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element:




