Coneixement dels motius de visita en persones amb nivells d’atenció de baixa complexitat a un servei d’urgències hospitalari
Resum
L'objectiu va ser conèixer els motius pels quals els usuaris del servei d'urgències (SU) amb un nivell de triatge 4 i 5 assisteixen al SU hospitalari enlloc de la seva Àrea bàsica de Salut (ABS) i conèixer el seu nivell d’alfabetització per la salut. Es va realitzar un estudi descriptiu transversal al servei d’urgències de l’hospital de Figueres. Els motius principals pels quals els usuaris consulten en el SU enlloc dels ABS per patologies de baixa complexitat són per la necessitat de proves complementàries i per la falta accessibilitat a l'ABS. El nivell d’estudis i el conèixer la possibilitat que t’atenguin d’urgència en l'ABS estan associats a puntuacions totals més baixes en el qüestionari HLS-EU-Q16. Els resultats suggereixen la necessitat de millorar l’accés a l'ABS i informar a la població que en l'ABS et poden atendre d’urgència per patologies de baixa complexitat.
Paraules clau
Servei d'urgències; Promoció de la salut; Alfabetització en salut
Citació recomanada
Alonso Ramírez L, Fontova Almató A, Carreras López C, Gonzalo Aragón L. Coneixement dels motius de visita en persones amb nivells d’atenció de baixa complexitat a un servei d’urgències hospitalari. Pòster presentat a: II Jornada Gironina de Recerca per Residents i Joves Talents; 2023 abril 25; Girona.
Audiència
Professionals
Empreu aquest identificador per citar i/o enllaçar aquest document
https://hdl.handle.net/11351/10074Aquest element apareix a les col·leccions següents
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: