Revisión de la evidencia sobre el impacto del cierre de centros educativos en la evolución de la pandemia por COVID-19
Resum
L'efecte concret del tancament d'escoles no s'ha pogut determinar a la primera onada a causa de la implementació solapada d'altres intervencions no farmacològiques, de l'important risc de biaix de la majoria dels estudis publicats i dels resultats contradictoris. Els estudis realitzats a regions/localitzacions amb baixa incidència de casos on es va realitzar una obertura controlada dels centres educatius, es va observar que no implicava un augment en el nombre de casos a la comunitat. Tenint en compte que el tancament dels centres educatius ha suposat un impacte negatiu a la salut mental d'una població vulnerable com és la infància i l'adolescència i que la reobertura dels centres educatius durant la pandèmia (de forma controlada) no s'ha considerat el responsable principal de l'augment de casos a la comunitat, i d'acord amb les recomanacions d'ECDC i OMS-UNESCO, el tancament d'escoles s'hauria de considerar com la darrera mesura a implementar per controlar la pandèmia per COVID-19 i tenir en compte factors com la situació epidemiològica i l’impacte d’altres INF abans de posar en marxa el tancament d’escoles.
Paraules clau
Coronavirus SARS-CoV-2; COVID-19; 2019-nCoV; Centres educatius; Impacte
Citació recomanada
Vivanco-Hidalgo RM, Gallastegui Calvache E, Rodés M. Revisión de la evidencia sobre el impacto del cierre de centros educativos en la evolución de la pandemia por COVID-19. Barcelona: Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya; 2021. (Informes de evaluación de tecnologías sanitarias).
Audiència
Professionals
Empreu aquest identificador per citar i/o enllaçar aquest document
https://hdl.handle.net/11351/7723Aquest element apareix a les col·leccions següents
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: